miercuri, 21 iulie 2010

PROPAGANDA "ÎNCĂLZIRII GLOBALE" ÎN ŞCOLILE DIN CALIFORNIA

Un profesor de liceu din statul California, SUA, povesteşte despre elevii care, pentru a promova, trebuie să treacă "California High School Exit Exam" (CAHSEE). Instituţia de învăţământ în cadrul căreia profesează - afirmă el - foloseşte "cele mai bune metode" pentru a-i pregăti pe studenţi în vederea examenului. Există cursuri speciale, ţinute sâmbăta, în scopul rezolvării unor teste de pregătire. Anul acesta, cei testaţi au primit sarcina de a redacta un eseu "persuasiv", în care să expună şi să explice viabilitatea reducerii uzului de energie. În original, subiectul sună aşa:

You belong to a science club that is very concerned about the potential connection between human activity and global warming. The club decides to address this concern by urging students to take steps to conserve energy in their daily lives.

Write a persuasive essay for your school paper in which you convince readers of the importance of taking action to decrease energy usage. Convince your readers through the use of specific reasons and examples.

În traducere:

"Faci parte dintr-un club de ştiinţă, preocupat în ceea ce priveşte potenţiala legătură dintre activitatea umană şi încălzirea globală. Clubul decide să îşi manifeste îngrijorarea prin a-i îndemna pe studenţi să ia măsuri, pentru a conserva energia din viaţa de zi cu zi.

Scrieţi un eseu persuasiv în care să îi convingeţi pe cititori de importanţa luării acestor măsuri în privinţa reducerii uzului de energie. Convingeţi-i pe cititori, folosind motive şi exemple specifice."

Ce e în neregulă cu această cerinţă? se întreabă profesorul nostru.

1. Nici cel care a formulat subiectul, cu siguranţă nu a dorit să aleagă o cerinţă cu care elevii să fie familiarizaţi, situaţie în care este posibil să fi vrut să întrebe: "În ce măsură sunt preocupaţi elevii de această chestiune, şi în locul cărei alta?".

2. Anticipează punctele-cheie pe care şi le va asuma elevul când va redacta eseul:

a. Există fenomenul "încălzirii globale".
b. Fenomenul este cauzat de uzul de enrgie.
c. E posibil ca noi să avem o implicare în treaba asta.
d. Este indicat ca elevii de liceu să se angajeze în probleme controversate.

Elevii sunt somaţi să îi convingă pe oameni să limiteze uzul de energie, nu să şi argumenteze dacă este adevărat ceea ce afirmă.

3. Tot ce are de făcut elevul este să dezvolte silogismul deja prezent în cerinţă:

a. Ar trebui să prevenim dezastrele ecologice.
b. Încălzirea globală este un dezastru ecologic şi este cauzată de consumul de energie.
c. Prin urmare, este nevoie să limităm consumul de energie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu